Speler dribbelt op een straatbalveld met een basketbal en draagt ÔÇőÔÇőeen zwarte NBA -knieondersteuning

Basketbal

Kniepijn na basketbal

Wat zijn de redenen, wat kun je eraan doen?

Kniepijn na basketbal is een echte domper. Het sterke trekkende, onaangename kloppende of zelfs stekende gevoel onder de knieschijf, aan de buitenzijden of in het gebied van de achterkant van de knie kan vele oorzaken hebben - en kan je in het begin behoorlijk onzeker maken. We willen graag een paar van de klassieke oorzaken belichten die kunnen leiden tot kniepijn tijdens of na het basketballen en je oplossingen laten zien om ze te bestrijden.

WAAR DOET HET PIJN?

Jumpers knee

In verband met basketbal en andere sprongintensieve sporten komt de zogenaamde "jumpers knee", bij artsen bekend als patellapeestendinopathie, bijzonder vaak voor. Het treedt op aan de voorkant van de knie, iets onder de knieschijf, en wordt meestal veroorzaakt door overbelasting van de kniepees. Dit is eigenlijk een ligament (ligamentum patellae) en verbindt de onderste punt van de knieschijf met het scheenbeen. Bij herhaaldelijke belasting, zoals springen, werken er sterke trekkrachten in op dit ligament, wat kan leiden tot pijnlijke degeneratieve veranderingen (vandaar de naam "jumpers knee"). In ons speciale artikel vind je alles wat je moet weten over jumpers knee bij basketbal en wat je eraan kunt doen.

Verwondingen aan de meniscus of (voorste) kruisband

Schematische weergave van een meniscale traan op een model van het kniegewricht

Terwijl een jumpersknie meestal conservatief kan worden behandeld, vereisen blessures aan de meniscus of kruisband vaak een operatie. Dit leidt tot enkele maanden sportonderbreking, wat je je zuurbevochten plaats in het team kan kosten. Om je te helpen snel weer op het veld te staan, hebben we een kniebrace ontwikkeld met offici├źle NBA-licentie. De anatomisch gevormde Omega pelotte zit rond je knieschijf, absorbeert drukpieken en masseert het bindweefsel tijdens de beweging. De twee drukpunten en zijvleugels in het onderste deel van de pelotte zorgen voor extra stimulatie. Zo worden je stabilisatiespieren beter gecontroleerd, je gewrichtsco├Ârdinatie verbeterd - en speel je pijnvrij en veilig.

Koop nu Knee Support NBA!

VOORKOM BLESSURES EN KNIEPIJN

De beste therapie tegen kniepijn is en blijft het voorkomen ervan. Naast een grondige warming-up, regelmatig rekken en een goede regeneratie, helpt onzeSports Compression Knee Support NBA hierbij. De naadloze compressie stimuleert de bloedcirculatie rond het kniegewricht, verbetert de spiercontrole en maakt energiereserves vrij voor je wedstrijd. De bandage is comfortabel om te dragen en zit stevig dankzij de huidvriendelijke siliconen banden, zelfs als het heet wordt onder de basket. Over heet gesproken: de lichtgewicht en ademende gebreide stof voert vocht af van de huid en houdt het koel.

Vermijd kniepijn - hiermee!

KNIEPIJN NA BASKETBAL: WAT KUN JE ERAAN DOEN?

Hoe vervelend en zorgwekkend kniepijn na basketbal ook is, je hoeft het niet zomaar te accepteren. Met deze eenvoudige maatregelen zul je niet alleen je herstel versnellen, maar ook snel van je kniepijn afkomen.

PECH (rust, ijs, compressie, verhoging)

Als je al de "pech" hebt dat je kniepijn hebt, kun je direct verlichting krijgen met behulp van de gelijknamige regel. De "P" staat voor "pauze". Verzorg de pijnlijke knie snel en zet de training niet voort. "IJs" of kou zijn goed om te veel zwelling te voorkomen en de pijn onmiddellijk te verlichten. Gebruik indien mogelijk koude gelkompressen en zorg ervoor dat u deze niet rechtstreeks op de huid aanbrengt, maar bijvoorbeeld in een dunne handdoek wikkelt. "Compressie", bijvoorbeeld door onze verbanden van Bauerfeind, zorgt ervoor dat zwelling en blauwe plekken zich niet verder uitbreiden. U kunt ook de bloedtoevoer naar het hart verbeteren en de genezing versnellen door de geblesseerde knie te "liften".

Lichte training / oefeningen

Afhankelijk van hoe ernstig de pijn en de blessure zijn, kunt u na een passende rustperiode weer beginnen met lichte training. Activiteiten die veel gemakkelijker zijn voor de gewrichten dan basketbal worden aanbevolen, zoals zwemmen, yoga, aquajoggen of lichte krachttraining. Dit stimuleert de stofwisseling in het gewricht zonder de situatie verder te belasten of te verergeren.

Een kniebrace dragen

Het dragen van een kniebrace zoals onze Sports Knee Support NBA is dubbel goed. Aan de ene kant ontlast het het kniegewricht en vermindert het de pijn. Aan de andere kant activeert de structuur de bloedsomloop en ondersteunt het de activering van de stabiliserende spieren. Op deze manier ondersteunt het je actief wanneer je terugkeert op het veld.

Koop nu Knee Support NBA!

ONZE HELD OP HET VELD

NBA-sterren vertrouwen al jaren op dit verband - en dat zou jij ook moeten doen.

Sports Knee Support NBA

Dankzij het 3D Airknit breisel en de Omega pelotte stimuleert onze top kniebrace voor basketbal het bindweefsel en de omliggende spieren en verbetert het de sensomotoriek. Je kniegewricht wordt gestabiliseerd en ontlast. Kniepijn zal je dus nooit meer afleiden van het scoren!

Koop nu Knee Support NBA!